دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

گروه حوادث: 4 سارق مسلح طلافروشی که با ایجاد رعب و وحشت در روزهای پایانی سال دست به سرقت 170‌میلیون تومان طلا و جواهرزده بودند بعد از گذشت 7‌ساعت با اقدامات ویژه پلیس آگاهی کرج دستگیر شدند.

متهمان

عقربه‌ها ساعت 20:59 ‌ بیست و هشتم اسفند ماه 90 را نشان می‌داد که یک خودروی زانتیای سفید رنگ با 4‌سرنشین در مقابل یک طلافروشی در منطقه پیشاهنگ شهرستان کرج توقف کرد. 3 مرد در حالی‌که نقاب و اسلحه کلت و کلاش همراه و لباس مشکی یکدست به تن داشتند از ماشین پیاده شدند و به سمت طلافروشی رفتند. یکی از آنها با پتک ضربه‌ای به شیشه طلافروشی زد اما چون شیشه ضد‌گلوله بود نشکست. مرد نقابدار دیگر در حالی‌که اسلحه به دست داشت وارد طلافروشی شد و 2 نفر که بیرون مغازه بودند با تهدید اسلحه به ایجاد رعب و وحشت پرداختند .

سارق مسلح اسلحه را به سمت فروشندگان و مشتریان گرفت و همه را تهدید کرد که روی زانوهایشان نشسته و کوچک‌ترین حرفی نزنند . صاحب مغازه و پسرش از ترس جانشان به همراه مشتری‌ها تسلیم خواسته‌های دزد مسلح شدند و سارق با برداشتن 2 کیلو و 250 گرم طلا و ریختن آنها درون کیسه‌ای از مغازه بیرون رفت.

در همین هنگام صاحب طلافروشی دستانش را روی زنگ خطر که به پلیس اطلاع داده می‌شد گذاشت و همزمان با این اقدام 4 مرد مسلح سوار بر خودروی زانتیا پا به فرار گذاشتند. وقتی ماموران پلیس آگاهی کرج در جریان این حادثه قرار گرفتند خود را به طلا فروشی رساندند و از همان زمان تحقیقات ویژه ماموران با دستور قضایی و هماهنگی سرهنگ صباحی رئیس پلیس آگاهی استان البرز آغاز شد. شواهد حکایت از این داشت که در حدود 170‌میلیون تومان طلا به سرقت رفته است.

تیم تحقیق در نخستین اقدام به بررسی شماره پلاک خودروی زانتیای سارقان مسلح که از سوی شاهدان یادداشت شده بود پرداختند و این حقیقت افشا شد که سارقان طلافروشی این خودرو را روز گذشته یعنی 27 اسفندماه به سرقت برده‌اند و با خودروی مسروقه نقشه سرقت مسلحانه را اجرا کرده‌اند. تیم تحقیق وقتی در این شاخه از تحقیقات به بن بست رسید به اقدامات ویژه و اطلاعاتی دست زد تا اینکه بعد از گذشت یک ساعت خودروی زانتیا را که در حاشیه شهرکرج رها شده بود پیدا کرد‌.

کارگاهان با توجه به شیوه متهمان دریافتند که آنها از افراد سابقه دار و حرفه‌ای هستند، بنابراین به ردزنی در آلبوم مجرمان سابقه دار دست زدند تا اینکه با اطلاعات به دست آمده از مردم بعد از 7‌ساعت مخفیگاه متهمان در کمالشهر کرج شناسایی شد.
غافلگیری در آخر سال عقربه‌هـــا ساعت 4 بامــــداد29 اسفند ماه را نشان می‌داد که ماموران مخفیگاه سارقان را محاصره کردند و در حالی‌که همه آنها خواب بودند با حضور پلیس غافلگیر شدند و چاره‌ای جز تسلیم ندیدند.

هر 4 متهم که در حدود 28 تا 30‌سال سن دارند در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانستند اما وقتی شواهد را علیه خود دیدند پرده از راز سرقت میلیونی برداشتند. یکی از آنها به ماموران گفت:از یک هفته قبل با شناسایی مغازه طلا فروشی نقشه سرقت را طراحی کردیم. به همین خاطر یک روز پیش از اینکه به جواهرفروشی دستبرد بزنیم خودروی زانتیا را به سرقت بردیم.وی ادامه داد: روز حادثه بعد از حمله به طلا فروشی و سرقت جواهرات به سمت هشتگرد رفتیم و اسلحه‌ها را در کانال آب هشتگرد رها کردیم. بعد از آن به بیابان‌های اطراف کرج رفتیم و در آنجا چاله‌ای کندیم.

جواهرات را همانجا دفن کردیم تا در فرصتی مناسب و زمانی که آب‌ها از آسیاب افتاد به سراغشان برویم و طلاها را بفروشیم. سپس به سمت کمالشهر آمدیم و با اجاره کردن خانه‌ای به استراحت پرداختیم . سردار علیرضا اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: 4 سارق مسلح بعد از اعتراف به سرقت با صدور قرار قانونی روانه بازداشت شدند و ماموران موفق شدند محل دفن طلا و جواهرات را پیدا کنند و آنها را به مالباخته برگردانند.

کد خبر 165559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز